АРХЕТИПОВИЙ АНАЛІЗ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ І ПАТРІОТИЗМУ МОЛОДІ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ: НА ПРИКЛАДІ ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ “ПЛАСТ”
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-18-3-214-226Ключові слова:
національна самосвідомість, патріотизм, архетипіка, архетиповий аналіз, патріотичне виховання молоді, молодіжна організація “Пласт”Анотація
Проаналізовано архетиповий аналіз національної самосвідомо- сті та патріотизму молоді в сучасні Україні. Розкрито сутність поняття “на- ціональна самосвідомість”, яка визначається як цілісна саморефлексія нації (всебічне розуміння нацією свого історично-цивілізаційного покликання). Національна самосвідомість виступає могутнім засобом її історичного посту- пу, повноцінного функціонування у світовій спільноті, спонукає колективну людську волю до активної життєвої позиції, мобілізації всіх наявних і прихо- ваних життєвих ресурсів народу.
Актуальність національно-патріотичного виховання громадян, особли- во молоді, зумовлюється процесом консолідації та розвитку українського суспільства, сучасними викликами, що стоять перед Україною і вимагають подальшого вдосконалення системи національно-патріотичного виховання, оптимізації державної політики у зазначеній сфері.
Особливе місце у національно-патріотичному вихованні молоді займає молодіжна організація “Пласт”. Це національна скаутська організація Укра- їни, яка є неполітичною і позаконфесійною молодіжною організацією. Мета “Пласту” — сприяти всебічному, патріотичному вихованню та самовихован- ню української молоді на свідомих, відповідальних і повновартісних грома- дян місцевої, національної та світової спільнот, провідників суспільства на ідейних засадах “Пласту” та на засадах християнської моралі.
Одним з головних завдань сучасного пластунського руху є розвиток людського потенціалу, виховання креативного, мислячого покоління нової формації, нових лідерів, реформаторів та державотворців. В основу систе- ми національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку україн- ської державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства й нації загалом. Форми й методи виховання ґрунтуються на архетипах українських народних традицій, кращих надбаннях національної та світової педагогіки та психології.
Посилання
Розвиток суспільства: монографія / за заг. ред. І. Розпутенка, Б. Лессе- ра; кол. авт. : Е. Афонін, Ю. Бажал, В. Бакуменко та ін. — К. : К.І.С., 2004. — 340 c.
Когут О. В. Архетипні сюжети й образи в сучасній українській дра- матургії (1997–2007 рр.) : монографія / О. Когут ; Нац. ун-т вод. госп- ва та природокористування. — Рівне : НУВГП, 2010. — 440 с.
Саймон Герберт А. Адміністративна поведінка: Дослідження процесів прийняття рішень в організаціях, що виконують адміністративні функції / Герберт А. Саймон ; пер. з англ. — К. : АртЕК, 2001 — 392 с.
Донцов Д. Дух нашої давнини / Д. Донцов. — Дрогобич: Відроджен- ня, 1991. — 245 с.
Концепція громадянського вихо- вання особистості в умовах роз- витку української державності // Дошкільне виховання. — 2003. — № 2. — С. 3–8.
Юрченко В. Формування в молоді національної самосвідомості — одне з головних завдань освіти [Елект- ронний ресурс] / В. Юрченко. — Режим доступу: http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/ridna_mowa_uk/index.php?page=rm38_02
Приходько Ю. О. Психологічний словник-довідник / Ю. О. Приходь- ко, В. І. Юрченко. — К. : Каравела, 2012. — 328 с.
Цабанюк І. Батькам про Пласт / І. Цабанюк, О. Тарнавська. — Мель- бурн, 1991. — 210 с.
Ременець О. Витоки цінностей української культури [Електрон- ний ресурс] / О. Ременець. — Режим доступу : http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/download/7487/8545
Кримський С. Б. СNB! Фронезис / С. Б. Кримський // День. — 2006. — 14 листоп. — С. 2.
Артемчук А. Національна свідо- мість, гідність і патріотизм — шлях до покращення добробуту населення України. Українська ініціа- тива. — URL: http://ukr-ini.org.ua/hmenu-137/4666-2327