ДОСЛІДЖЕННЯ ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРІВ ЯК ОБ’ЄКТІВ АВТОРСЬКОГО ПРАВА (ДОСВІД ЗАКОРДОННИХ ФАХІВЦІВ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-3(9)-57-62

Ключові слова:

дизайн інтер’єру, інтелектуальна власність, судова експертиза.

Анотація

У представленій статті розглянуті деякі з ключових принципів аналізу внутрішнього простору приміщень як об’єктів авторського права, які широко застосовуються в експертній практиці фахівців Сполучених Штатів Америки, Великобританії, й країн Європейського союзу. Розробники дизайнів інтер’єрів в процесі свідомої творчості проектують та увиразнюють в матеріальній формі неповторні художні образи найрізноманітніших приміщень та їхніх декоративних елементів. Важко назвати це суто технічною працею, адже створені за індивідуальними замовленнями оригінальні дизайни приміщень наділені очевидними мистецькими якостями. Отже, як вважає більшість закордонних фахівців, самобутній дизайн інтер’єрів – оформлення внутрішнього простору будівель в цілому та його оригінальні складові елементи, із перспективи захисту об’єктів інтелектуальної власності визнається твором, в той час як розробники таких дизайнів наділені не меншими правами ніж художники та скульптори . Разом з тим, подібні уявлення щодо правової сутності дизайну інтер’єрів як об’єктів інтелектуальної власності виявилися напрочуд складними для практичної імплементації (особливо в контексті захисту авторських прав) з огляду на значну кількість порушень в сфері захисту цієї категорії творів. Отже, у даній розвідці розглянуто ідентифікаційні особливості та характеристики оригінальності інтер’єрів як творів дизайну, які необхідні для належної оцінки фактів використання, а також використання цієї категорії творів шляхом відтворення. Подальші дослідження в цій галузі повинні проводитися на рівнях вивчення та систематизації науково-методичних засобів порівняння дизайнерських робіт з об’єктами авторського права у випадках порушення прав, які відбулися внаслідок несанкціонованого відтворення та відтворення шляхом обробки. Ми також вважаємо за доцільне поєднувати аналітичні інструменти з інших областей судової експертизи (наприклад, методи дослідження творів образотворчого мистецтва та фотографічних робіт) із тими, які існують у галузі експертних досліджень дизайну інтер’єру.

Посилання

Association of Consulting Engineers – Conditions of Engagement, edited (2008) електронний ресурс; URL: https://www.acenet.co.uk/media/2008/aceagreements- faqs.pdf

А.Adrian. Architecture and copyright: a quick survey of the law // Journal of Intellectual Property Law and Practice, 3(8), 2008. P. 524-529. 3. А.Arnold. A New Remedy for Copyright Infringement // 12 EIPR, 2007, p.689-634.

P.Newman. It’s mine, not yours: Intellectual Copyright, Construction Law // Cons. Law 14, 1 July, 2002, p.6-13.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-24

Як цитувати

Калініченко, М. М., & Струк, І. О. (2020). ДОСЛІДЖЕННЯ ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРІВ ЯК ОБ’ЄКТІВ АВТОРСЬКОГО ПРАВА (ДОСВІД ЗАКОРДОННИХ ФАХІВЦІВ). Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (3(9), 57-62. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-3(9)-57-62

Номер

Розділ

СУДОВА ЕКСПЕРТИЗА ОБ'ЄКТІВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТА ІНШІ ВИДИ СУДОВОЇ ЕКСПЕР