ВПЛИВ ПРОЦЕСУ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ НА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-5(20)-34-43Ключові слова:
вища освіта, освітній простір, компетентнісний підхід, студентська молодь, реформування вищої освіти, здоровий спосіб життяАнотація
Розкрито особливості впливу процесу реформування вищої освіти на здоровий спосіб життя студентів під час навчання в закладі вищої освіти.
Проаналізовано практику формування здорового способу життя студентської молоді в умовах реформування системи вищої освіти України, сфор- мовані умови використання компетентнісного підходу до формування здо- рового способу життя, розглянуті методи взаємодії суб’єктів в освітньому просторі закладів вищої освіти.
Пояснюються причини усвідомлення важливості виховання здорового способу життя у студентської молоді.
Велика увага приділяється критеріям, які забезпечують формування здо- рового способу життя студентів. Питання здоров’я молоді розглядається у форматі компетентнісного підходу, при якому майбутній фахівець за період навчання в закладі вищої освіти набуває ряд загальнокультурних компетен- цій.
Виокремлюється низка завдань для педагогічних кадрів, спрямованих на формування здорового способу життя студентів у рамках закладів вищої освіти.
Наголошуються методи, необхідні для реалізації програми в закладах вищої освіти з формування здорового способу життя, які уможливлюють підвищення ефективності інформаційних та освітніх засобів закладу вищої освіти при формуванні потреби у студентської молоді в постійних заняттях фізичною культурою та спортом.
Обґрунтовано, що здоров’я як складний інтегральний стан характеризу- ється наявністю знань, умінь та навичок зі здоров’язберігаючої діяльності, що спонукає до саморозвитку, самоосвіти та адаптації студентів в умовах ре- формування системи вищої освіти.
У висновку йдеться про те, що формування здорового способу життя май- бутнього фахівця як одного із стратегічних напрямів підготовки в закладі вищої освіти вимагає постановки питання з позиції розгляду можливостей освітнього процесу із забезпечення такого заходу та ставлення до майбутньої діяльності, які б визначали його ціннісні орієнтири на здоровий спосіб життя.
Посилання
Вавренюк С. А. Механізм мобіль- ності студентів як засіб підвищення якості освіти в Україні / С. А. Вавренюк // Публічне управління та ад- міністрування в Україні: науковий журнал, ПУ “Причорноморський науково-дослідний ін-т економіки та інновацій”, 2018. Вип. 8. С. 23–27.
Современные проблемы форми- рования здорового образа жизни у студенческой молодежи: материалы Международной научно-практиче- ской интернет-конференции, 16–17 мая 2018 г., Минск, Беларусь / БГУ, Фак. социокультурных коммуника- ций, Каф. экологии человека; ред- кол.: И. В. Пантюк (отв. ред.) [и др.]. Минск: БГУ, 2018. 277 с.
Вавренюк С. А. Удосконалення форм і методів мотивації студентів до занять фізичною культурою та спортом під час навчання у ЗВО / С. А. Вавренюк // Вісн. Нац. ун-ту цивільного захисту України: зб. наук пр. Х: Вид-во НУЦЗУ, 2018. Вип. 1 (8). 542 с. (Серія “Державне управління”).
Колесов Д. В. Здоровье через обра- зование // Биология в школе. 2018. № 2. С. 20–22.
Маджуга А. Г., Мамадияров М. Д., Ткаченко С. В. Формирование ва- леологической культуры в контек- сте совместно-диалогической здравотворческой деятельности субъек- тов образовательного процесса // Валеология. 2003. № 12. С. 58–61.
Артюхова Т. Ю. Адаптационные возможности как показатель пси- хологического здоровья участников образовательного процесса // Сибирский психологический журнал 2015. № 13. С. 34–42.