МОНІТОРИНГ ЯК ЗАСІБ ДОСЯГНЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-16-1-36-46

Ключові слова:

моніторинг, якість вищої освіти, освітні послуги, вища освіта

Анотація

Розглянуто систему вищої освіти України: досягнення якості освіти та надання освітніх послуг вищими навчальними закладами. Важли- вим процесом для досягнення якості є моніторинг. Проаналізовано поняття та компоненти моніторингу як одного з інструментів управління системою вищої освіти на макро- та мікрорівні.

Визначено, що моніторингові технології в системі освіти мають вели- кі можливості, однак недостатньо враховано його безпосередній вплив на ефективність якості освіти.

Окреслено напрями для досягнення основних параметрів високої якості освіти в навчальних закладах за допомогою моніторингу, який здатний за- безпечити комплексний та системний характер дослідження. Детально ви- вчено види і завдання навчального моніторингу, організаційно-методичні підходи до його проведення, а також принципи і етапи.

Визначено, що моніторинг не є універсальним засобом, але його ефек- тивна організація, що відповідатиме існуючим умовам, і адекватне застосу- вання його результатів сприятиме суттєвому підвищенню якості освітнього процесу.

Розкрито зв’язок моніторингу освіти і процесу управління системою вищої освіти, а також схожість і відмінність між процесом моніторингу, контролем освіти і навчальних закладів.

Запропоновано шляхи вирішення можливих проблем при впровадженні процесу моніторингу при оцінюванні якості освіти. При цьому визначено необхідність проведення комплексної оцінки, яка сприятиме більш ефек- тивному проведенню моніторингу, тим самим підвищуючи якість освіти.

Посилання

Srikanthan G., Dalrymple J. F. Developing a holistic model for quality in higher education // Quality in Higher Education, 2002. Vol. 8 (3). P. 215–224.

Van Kemenade E., Pupius M., Hardjono T. W. More value to defining quality // Quality in Higher Education, 2008. Vol. 14 (2). Pp. 175–185.

Lyotard J., Bennington G. The postmodern condition: A report on knowledge. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1984. 108 p.

Хильченко Л. Н. Внутренняя систе- ма оценки качества образования в университете: веяние времени или острая необходимость? // Со- временные научные исследования и инновации. 2014. № 11–3 (43). С. 131–136.

Буркіна Н. С., Лукіна Т. О. Моніто- ринг у системі загальноосвітньої підготовки // Освіта України. 2001. № 8. С. 5.

Вавренюк С. А. Підходи та інновацій- ні технології в освітньому просторі / С. А. Вавренюк // Збірник матеріа- лів XIV Міжнародної конференції “Стратегія якості у промисловості і освіті”, 4–7 червня 2018 р., Варна, Болгарія. С. 151–154.

Моніторинг стандартів освіти / за ред. Альберта Тайджмана і Т. Невілла Послтвейна. Л.: Літопис, 2003. 328 с.

Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспек- тиви / за заг. ред. О. І. Локшиної. К.: К.І.С., 2004. 128 с.

Вавренюк С. А. Государственное ре- гулирование реформирования высшего образования Украины на сов- ременном этапе / С. А. Вавренюк // EAST JOURNAL OF SECURITY STUDIES vol. 2/2. Наук. журн. “Східний часопис безпекових студій”, 2018. С. 15–24.

Домбровська С. М. Якість освіти як одна з запорук вдалого державного реформування вищої школи Украї- ни / С. М. Домбровська // Акту- альні проблеми держ. упр. 2011. № 1. С. 149–154.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-30

Як цитувати

Вавренюк, С. (2019). МОНІТОРИНГ ЯК ЗАСІБ ДОСЯГНЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Публічне урядування, (1 (16), 36-46. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-16-1-36-46

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають