МЕХАНІЗМИ ПУБЛІЧНОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2023-1(34)-2

Ключові слова:

публічний маркетинг, публічні послуги, економічний механізм, організаційні структури, інформаційний механізм, публічна дипломатія, соціальний механізм, соціальна реклама

Анотація

Публічне управління можна розглядати як діяльність органів та установ усіх гілок державної влади та органів місцевого самоврядування, спрямованої на визначення цілей розвитку, розробку та здійснення регулюючих, організуючих та координуючих впливів на всі сфери суспільства для задоволення потреб фізичних та юридичних осіб, які постійно змінюються, та досягнення поставлених суспільних цілей розвитку, зокрема Цілей сталого року. Метою публічного маркетингу має бути насамперед максимальне задоволення потреб громадян (матеріальних та духовних) у межах виділених суспільних витрат. Тому удосконалення публічного управління має передбачати використання публічного маркетингу як важливого засобу поступального розвитку всієї соціально-економічної системи та окремих її підсистем, забезпечення її збалансованого розвитку та формування оптимальних макроекономічних пропорцій між її елементами. Актуальність цих проблем зростає, оскільки прорахунки, зокрема насамперед у державному управлінні, значною мірою пов’язані з тим, що державні організації часто діють емпірично, дуже нераціональним способом спроб і помилок, не враховуючи інтереси стейкхолдерів. На цій основі досліджено економічний, організаційний, інформаційний та соціальний механізми публічного маркетингу в Україні. Зроблено висновки про необхідність запровадження повноцінної його системи та інструментарію. Запропоновано необхідність перегляду методичних засад плати за публічні послуги та формування організаційної структури, яка здійснює управління ним на рівні державної організації з відповідним бюджетом. Відзначено високий рівень ефективності інформаційного механізму публічного маркетингу в Україні. Рекомендовано удосконалювати соціальний механізм на основі формування соціальної реклами та кампаній.

Посилання

Маркетинговые коммуникации в публичном администрировании: монография / Д.В. Кислов, Е.А. Романенко, И.В. Чаплай. LAP Lambert

Academic Publishing, 2018. 419 с.

Штирліна А. А. Методологія маркетингу надання послуг в системі державного управління. Державне управління: удосконалення та розвиток 2016. № 9. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1004

Ромат Є. В. Маркетинг у публічному управлінні : монографія / Є. В. Ромат, Ю. В. Гаврилечко. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2018. 288 с.

Гриджук І. А. Реалізація концепції маркетингу в публічному управлінні територіальним розвитком. Інвестиції: практика та досвід. 2019. № 2DOI: 10.32702/2306-6814.2019.2.113

Гавриш-Мусафір А.О. Маркетинг органів публічної влади як механізм підвищення рівня життя населення. Молодий вчений. 2016. № 8 (35) серпень, URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/8/51.pdf

Збыраник Ю. Особенности использования элементов комплекса маркетинга в деятельности органов публичного управления Украины Revista “Administrarea Publică”. Chișinău. AAP, 2016, №4(92), С. 149–155. URL: http://dspace.aap.gov.md//handle/123456789/138

Придатько Е.М. Маркетинг територій в системі управління соціально-економічним розвитком громади. Наукові праці ДонНТУ. Серія: економічна 2020. № 1(22) http://doi.org/ 10.31474/1680-0044-2020-1(22)-81-89

Дейнега О. В., Дейнега І. О. Імплементація маркетингової концепції в діяльність органів публічного управління. Інфраструктура ринку. 2021.

№ 52, С. 83–89. URL: http://www.market-infr.od.ua/ journals/2021/52_2021/16.pdf

Угоднікова О. І. Цифровий публічний маркетинг як елемент інформаційної політики держави. Економiка та держава. 2022. № 2. DOI: 10.32702/2306-6806.2022.2.93

Подольчак Н. Ю., Білик О. І., Ханик Ю.-Б. Р.Поняття публічного маркетингу та приклади його застосування в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 1. DOI: 10.32702/2306_6814. 2020.1.155

Ханик Ю.-Б.Р. Публічний маркетинг : класифікація, алгоритм проведення та формування загальної системи. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 10. С. 142–146.

Про державну службу: Закон України від 10.12.2015 № 889-VIII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19#Text

Стратегія реформування державного управління України на період до 2021 року: розпорядження КМУ від 24.06. 2016 № 474-р URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/474-2016-%D1%80#Text

Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг: Закон України від 15.07.2021

№ 1689-IX URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1689-20

Про адміністративні послуги: Закон України від 06.09.2012 № 5203-VI URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text

Концепція розвитку системи надання адміністративних послуг органами виконавчої влади: розпорядження КМУ від 15.02.2006 № 90-р URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/29277890

Проект Закону про адміністративний збір, законопроект № 4380 від 16.11.2020 URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=70434

Методика визначення собівартості платних адміністративних послуг: постанова КМУ від 27.01.2010 № 66 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 66-2010-%D0%BF#Text

Стратегія публічної дипломатії Міністерства закордонних справ України на 2021–2025 рр.: наказ МЗС від 24.03.2021 URL: https://mfa.gov. ua/storage/app/sites/1/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%97/public-diplomacy-strategy.pdf

Порядок надання електронних публічних послуг в автоматичному режимі: постанова КМУ від 5.08.2022 № 868 URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/868-2022-%D0%BF#Text

Помидоров І. «Дію» хочуть запровадити у понад п’ятьох країнах – Федоров, vesti.ua, 2023, URL: https://vesti.ua/uk/strana-uk/diyu-hochutzaprovaditi-u-bilsh-nizh-pyati-krayinah-fedorov

Про заходи із забезпечення додержання прав фізичних та юридичних осіб щодо одержання адміністративних (державних) послуг: указ Президента України від 03.07.09 № 508/509 URL: h t t p s : / / z a k o n . r a d a . g o v. u a / l a w s /show/508/2009#Text

Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо функціонування офіційних веб-сайтів органів виконавчої влади: постанова КМУ від 12.06.2019 № 493 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/493-2019-%D0%BF#Text

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-26

Як цитувати

Зоряна Михайлівна, Б., & Вікторія Валеріївна, Ч. (2023). МЕХАНІЗМИ ПУБЛІЧНОГО МАРКЕТИНГУ В УКРАЇНІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Публічне урядування, (1 (34), 18-28. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2023-1(34)-2