ЕЛЕМЕНТ “ЦІНА” В КОМПЛЕКСІ ПУБЛІЧНОГО МАРКЕТИНГУ
Ключові слова:
ціна, публічний маркетинг, модель “4Р’s”, маркетинг-міксАнотація
Досліджено теоретичні та практичні питання формування елементу “ціна” в комплексі публічного маркетингу. Розглянуто дефініції категорії “комплекс маркетингу”, висвітлено еволюцію її розвитку. Про- аналізовано основні напрями розвитку концепції комплексу маркетингу. Показано, що релевантнішим підходом до поняття комплексу маркетингу в публічному управлінні є трансформація його розуміння від моделі “4Р’s” у модель “4C’s”. Детально представлено співвідношення між моделями комп- лексу маркетингу “4Р’s” та “4C’s”. Підведено підсумки аналізу цінової полі- тики суб’єктів публічного маркетингу.
Посилання
Котлер Ф., Ли Н. Маркетинг для го- сударственных и общественных ор- ганизаций. — СПб.: Питер, 2008. — 376 с.
Комплекс маркетингу [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://marketopedia.ru/6-kompl
Багиев Г. Л., Тарасевич В. М. Марке- тинг: учеб. для вузов. — 3-е изд. — СПб.: Питер, 2010. — 576 с.
Serrat O. Marketing in the Public Sector [Електронний ресурс]. — Ре- жим доступу: www.adb.org/documents/information/knowledge-solutions/marketing-in-the-public-sector.pdf, accessed on August 22, 2010
Дроб’язко І. М. Можливості викори- стання маркетингових технологій у діяльності органів місцевого само- врядування [Електронний ресурс] / І. М. Дроб’язко // Держ. буд-во. — 2007. — № 1 (2). — Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/DeBu_2007_1(2)__29.pdf
Lauterborn R. New Marketing Litany: Four Ps Passé: C-Words Take Over // Advertising Age. — 1990. — Vol. 61. — № 4. — Р. 26.
Gilmore A. Services Marketing and Management, Gateshead: Sage Publications Ltd., 2003. — 216 р.
Kaplan A. M., Haenlein M. The increasing importance of public marketing: Explanations, applications and limits of marketing within public administration // European Management Journal. — 2009. — Vol. 27. — № 3. — P. 197–212.
Армстронг Г., Котлер Ф. Введение в маркетинг [Текст] / Гари Армстронг, Филип Котлер. — 8-е изд. — М.; СПб.; К.: Вильямс, 2007. — 824 с.
Price / AMA Dictionary [Електрон- ний ресурс]. — Режим доступу: https://www.ama.org/resources/Pages/Dictionary.aspx?dLetter=P
Багиев Г. Л., Тарасевич В. М., Анн Х. Маркетинг: учебник. — СПб.: Питер, 2001. — 718 с.
Григорчук Т. В. Маркетинг. Частина друга: навч. посіб. для дист. навч. — К.: Ун-т “Україна”, 2007. — 380 с.
Примак Т. О. Маркетинг: навч. по- сіб. — К.: МАУП, 2004. — 228 с.
Гумессон Э. Маркетинг услуг / в кн.: Энциклопедия / [под ред. М. Бейке- ра]. — СПб.: Питер, 2002. — С. 833– 858.
Государственное управление и по- литика: учеб. пособие / [под ред. Л. В. Сморгунова]. — СПб.: Изд-во С.-Петербург. ун-та, 2002. — 564 с.
Андреев С. Н., Мельниченко Л. Н. Основы некоммерческого марке- тинга для политических партий, властных структур, некоммерческих организаций, физических лиц. — М.: Прогресс-Традиция, 2000. — 255 с.
Ромат Є. В. Маркетинг у держав- ному управлінні // Маркетинг в Україні. — 2003. — № 4. — С. 32–35.
Madill J. J. Marketing in government // Optimum. — 1998. — Vol. 28. — Р. 9–18.
Щербакова Н. Модель функ- ціонування державних органів влади у сфері надання державних послуг суб’єктам господарюван- ня [Електронний ресурс] // Дер- жавне управління: удоскона- лення та розвиток. — 2010. — № 1.
Public Good [Електронний ре- сурс]. — Режим доступу: http://www.investopedia.com/terms/p/publicgood.asp#ixzz4irIc6VKC
Cowen Tyler. Public Goods [Елек- тронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.econlib.org/library/Enc/PublicGoods.html