ПРОФЕСІЙНІ КОМПЕТЕНЦІЇ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ ЯК ЧИННИК МОДЕРНІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
державна служба, державне управління, компетенції, євроінтеграція, психологічна готовність до професійної діяльностіАнотація
У статті розглянуто питання застосування компетентнісно- го підходу в системі вищої освіти, модернізації змісту української освіти, узгодження його із сучасними потребами суспільства та інтеграції до сві- тового освітнього простору. Зокрема розглянуто психологічну готовність державного службовця до професійної діяльності у євроінтеграційних умовах в контексті компетенційного підходу.
Посилання
Акімов О. О. Аналіз навчальних програм професійної підготовки державних службовців в умовах євроінтеграції / О. О. Акімов // Науково-виробничий журнал: Кла- сичного приватного університету 2009. — № 3. — С. 175–160. — (Серія “ Держава та регіони”).
Біла книга національної освіти Укра- їни / Т. Ф. Алексеєнко В. М. Аніщен- ко Г. О. Балл та ін.; за заг. ред. акад. В. Г. Кременя; НАПН України. — К.: Київськ. ун-т ім. Бориса Грінченка, 2011. — Вид. 3. — 342 с.
Драч І. І. Компетентнісний підхід як засіб модернізації змісту вищої освіти / І. І. Драч // Проблеми осві- ти: [наук. зб.] / кол. авт. — К.: Ін-т інновац. технологій і змісту освіти МОН України. — 2008. — Вип. 57. — С. 44–48.
Клименко В. А. Образование в совре- менном обществе: проблемы и пер- спективы развития: монографія / В. А. Клименко. — Минск: БНТУ, 2007. — 294 с.
Зеер Э. Ф., Павлова А. М., Сыма- нюк Э. Э. Модернизация профессио- нального образования: компетент- ностный подход: учеб. пособие. — М.: Московский психолого-соц. ин- ститут, 2005. — 216 с.
Клепіков О. І., Кучерявий І. Т. Творчі резерви особи (Курс практичної фі- лософії). — К.: Вища школа, 1995. — 163 с.
Кремінь В. Г. Формування особисто- сті професіонала в контексті вимог ХХІ століття // Педагогічний про- цес: Теорія і практика педагогічної психології: Зб. наук. пр. — К., 2005. — Вип. 3. — С. 10–20.
Лебедев О. Е. Компетентностный подход в образовании // Шк. техно- логии. — 2004. — № 5. — С. 3–12.
Лукина В. С. Исследование моти- вации профессионального разви- тия // Вопросы психологи. — № 5. — 2004. — С. 25–32.
Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навч. посібник / Н. Є. Мойсеюк. — [5-те вид.]. — К., 2007. — 656 с.
Мухина С. А. Соловьёва А. А. Совре- менные инновационные технологии обучения. — М.: ГЭОТАР-Медиа, 2008. — 360 с.
Новікова Л. М. Болонський процес у дії кредитно-модульної систе- ми навчання: навч. посіб. / за ред. М. І. Приходько, С. Т. Золотухіна. — Павлоград: ЗПІЕУ, 2006. — С. 17.
Основи європейської та євроатлан- тичної інтеграції України: навч. по- сіб. / В. В. Говоруха, В. Г. Бульба, Ю. П. Сурмін та ін.; за заг. ред. ака- деміка НАН України В. П. Горбу- ліна. — К.: ДП “Євроатлантикін- форм”, 2006. — 416 с.
Підвищення кваліфікації державних службовців: вивчення потреби та організація навчання: зб. наук. пр. / кол. авт. — К.: Вид-во УАДУ, 2000. — 148 с.
Протасова Н. Г. Теоретичні основи навчання державних службовців у системі підготовки та підвищення кваліфікації: навч.-метод. посіб. — К.: Вид-во УАДУ, 2000. — 160 с.
Разработка программ подготовки профессорско-преподавательского состава к проектированию образо- вательного процесса в контексте компетентностного подхода: моно- графия / под ред. Г. А. Бордовского, Н. Ф. Радионовой, А. В. Тряпицы- на. — СПб.: Изд-во РГПУ им. А. И. Герцена, 2010. — 243 с.
Розвиток вищої освіти України в умовах глобалізації // Держава та регіони. — 2009. — № 1. — С. 211– 218.
Теоретико-методологічне обґрунту- вання і методика вивчення потреби в навчанні державно-управлінських кадрів з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Украї- ни: монографія / В. Г. Понеділко, О. М. Хмелевська, Ю. О. Молча- нова; за заг. ред. В. І. Лугового, В. Г. Понеділко. — К.: Вид-во НАДУ, 2005. — 84 с.
Чернова Ю. К. Технология реализа- ции компетентностного похода при подготовке специалистов // Вектор науки ТГУ. — №1 (1). — 2010. — С. 10–14.