THEORETICAL AND METHODOLOGICAL IDENTIFICATI ON OF THE PUBLIC MARKETING IN THE CONTEXT OF THE MODERN RESEARCH APPROACHES

Authors

  • Iryna Chaplay

Keywords:

public marketing, governance, citizen’s needs the subjects of the “public market”

Abstract

The ambiguity of the concept of “public marketing” and basic research approaches to its definition is considered. The authors offer their own interpretation of the conceptual foundations of marketing use in the public administration. The analysis is performed with the purpose of formation of the theoretical and methodological framework for the realization and satisfaction of needs of the “public market”.

References

Романенко К. М. Маркетингова тео- рія як концептуальна складова дер- жавного управління [Електронний ресурс] / К. М. Романенко // Ак- туальні пробл. держ. упр. — 2010. — № 1 (37). — Режим доступу: http://www.pravoznavec.com.ua/period/article/24639/%CA

Бандилет А. Н. Проблема соб- ственности и рентных отношений в ресурсно-зависимой экономике / А. Н. Бандилет // Упр. собственнос- тью. — 2006. — № 4. — С. 9–16.

Дєгтяр А. О. Методологічні підхо- ди до застосування територіального маркетингу в державному управлінні [Електронний ресурс] / А. О. Дєг- тяр, Є. В. Стеценко // Держ. будівництво. — 2005. — № 1. — Режим доступу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2008–1/doc/1/02.pdf

Старостіна А. О. Регіональний маркетинг: суть та особливості ста- новлення в Україні / А. О. Старо- стіна, С. Є. Мартов // Маркетинг в Україні. — 2004. — № 3. — С. 55–57.

Старцев Ю. Н. Территориальный маркетинг: [учеб. пособие] / Ю. Н. Старцев. — Челябинск: Че- ляб. гос. ун-т, 2004. — 285 с.

Ромат Є. В. Маркетинг у державно- му управлінні / Є. В. Ромат // Мар- кетинг в Україні. — 2003. — № 4. — С. 32–35.

Романенко Є. О. Маркетинг парт- нерських відносин — сучасний ін- струмент забезпечення зростання продажів страхових продуктів / Е. О. Романенко // Педагогічні ін- новації: ідеї. Реалії. Перспективи: зб. наук. пр. — К.: Ін-т реклами, 2007. — Вип. 10. — С. 21–30.

Кратт О. А. Кон’юнктура ринку освітніх послуг: діагностика збалан- сованості / О. А. Кратт // Економіка та право. — 2003. — № 2. — С. 18–25.

Основы маркетинга / [Ф. Кот- лер, Г. Армстронг, Дж. Сондерс, В. Вонг]. — [2-е европ. изд.]. — К.; М.; СПб.: Вильямс, 1998. — 1056 с.

Kotler P. Marketing-Management: Analyse, Plannung und Kontrolle. — Stuttgart, 1982. — 343 р.

Downloads

Published

2016-09-28

How to Cite

Chaplay, I. (2016). THEORETICAL AND METHODOLOGICAL IDENTIFICATI ON OF THE PUBLIC MARKETING IN THE CONTEXT OF THE MODERN RESEARCH APPROACHES. Public Management, (3 (4), 190-197. Retrieved from http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/726

Issue

Section

Статті

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>