ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНСТИТУЦІЇ “ІНЖЕНЕР-КОНСУЛЬТАНТ” В БУДІВНИЦТВІ: ДОСВІД РУМУНІЇ, ПОЛЬЩІ ТА УГОРЩИНИ

Автор(и)

Ключові слова:

державний контроль, інженер-консультант, закупівля будівельної продукції, механізми державного управління, соціально-політичний розвиток, країни Східної та Центральної Європи

Анотація

Досліджено інноваційний розвиток державної політики щодо впровадження інституції “інженер-консультант” в будівництві в умовах ін- теграції України до світового економічного простору. Здійснено оцінку ос- новних документів FIDIC, що використовуються в Румунії, Польщі, Угор- щині для організації та проведення державних закупівель. Обґрунтовано пропозиції щодо найкращого адаптування міжнародного досвіду до вітчиз- няних реалій діяльності інженера-консультанта, яке може відбуватися за умови співпраці України з країнами Східної та Центральної Європи, з яки- ми вона найбільше пов’язана як історичними традиціями, так і економічни- ми аспектами.

Зазначено, що основними проблемами, з якими стикалися роботодавці Румунії у сфері будівництва при розробенні проектів, були такі: повільна процедура забезпечення належного доступу до місця проведення будівель- них робіт; помилки у вихідних даних планування; помилки в даних про розміщення об’єкта; повільна процедура отримання дозволів через бюрократію і законодавчі труднощі для будівництва; обмеження та затримка оплати за виконані роботи, у тому числі і оплати праці інженеру-консультанту. За та- ких обставин, більшої уваги потребували не питання щодо ходу будівельних робіт, а щодо виконання вимог для їх проведення.

Обґрунтовано, що у польській практиці роль інженера-консультанта бу- ла обмежена чіткими інструкціями щодо виконання функцій представника замовника. Причиною виникнення такої ситуації став конфлікт між двома контрактами: контрактом інженера і основним контрактом. Це призвело до сплеску судових звернень, адже замість нейтральної позиції ризик-мене- джера між замовником та підрядником, інженер ставав відповідачем на полі бою.

Посилання

Галінський О. М. Міжнародна прак- тика формування договірних відносин у будівництві / О. М. Галін- ський, І. В. Вахович, Т. Ю. Цифра // Будівельне виробництво: зб. наук. пр. — К. : НДІБВ. — № 54. — 2012. — С. 3–7.

Цифра Т. Ю. Економічні аспекти укладання договорів підряду на будівництво доступного житла / Т. Ю. Цифра // Наук. конф. моло- дих вчених, аспірантів і студентів КНУБА: тези доповідей. — у 2 ч. — Ч. 2. — К. : КНУБА, 2012. — 214 с.

Міжнародна федерація інжене- рів-консультантів FIDIC [Електрон- ний ресурс. — Режим доступу : www.fidic.org

Закон від 01.08.2006 р. № 58-V. Про внесення змін до Закону Украї- ни “Про архітектурну діяльність” [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/58-16

Міністерство регіонального роз- витку, будівництва та житлово-ко- мунального господарства України, наказ “Про внесення змін до квалі- фікаційної характеристики професії “Інженер-консультант (будівниц- тво)” від 29.12.2017 р. № 350 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://strategia.gov.ua/wp-content/uploads/2018/01/nakaz_no_350.pdf

Румунія: не Фідіком єдиним? [Елек- тронний ресурс] // Міждержавна Гільдія Інженерів-Консультантів: Офіц. веб-сайт. — Режим доступу: http://iceg.com.ua/rumuniya-nefidikom- yedinim/

Міждержавна Гільдія Інжене- рів-Консультантів [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://iceg.com.ua

Клі Л. Досвід Румунії у будівництві мостів і доріг за формами FIDIC. [Електронний ресурс] / Доктор Лукас Клі, Клаудія Адальгіза Тео- дереску; адапт. пер. і ком. підготов- лені спеціалістами МГІК під кер. О. Непомнящего / “Гільдія інже- нерів технічного нагляду за будів- ництвом об’єктів архітектури”. — Режим доступу : http://www.gitn.org.ua/otrimannya-oformlenikhsertifikativ/chastina-1-vikoristannyachervonoi-knigi-fidic-v-rumunii.php

Указ “Про затвердження застосу- вання умов договору, складених Міжнародною федерацією інже- нерів-консультантів (FIDIC) для об’єктів інвестицій в транспортній інфраструктурі, які фінансуються за рахунок державних коштів і на- ціонального інтересу: від 28 груд- ня 2012 р. № 1405/2010 // Official Gazette. — Ч. I. — № 51. — 20.01. 2011.

Клі Л. Використання і неналежне застосування форм FIDIC в Поль- щі [Електронний ресурс] / Доктор Лукас Клі, Олександра Мажек, Мі- хал Скорупськи; адапт. пер. і комент. підготовлені спеціалістами МГІК під кер. О. Непомнящего // “Гіль- дія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітекту- ри”. — Режим доступу : http://www.gitn.org.ua/otrimannya-oformlenikhsertifikativ/chastina-1-vikoristannyai-nenalezhne-zastosuvannya-formfidic-v-polshchi.php

Контракты FIDIC и право строи- тельства в венгрии [Електронний ресурс] / Адвокатское бюро “BALÁZS & KOVÁTSITS”. — Будапешт, 17.04. 2017. — Режим доступу: http://www.bakolegal.com/orosz/контракты-fidic-и-право-строительства-в-ве/

Согласно новому Гражданскому ко- дексу Венгрии, вступающему в за- конную силу в ближайшее время, существенным изменениям под- вергаются рамочные нормативные акты, которые регламентируют от- ветственность руководителей [Електронний ресурс] / Адвокатское бюро “BALÁZS & KOVÁTSITS”: Офіц. сайт. — Будапешт, 17.04. 2017. — Режим доступу: http://www.bakolegal.com/orosz/согласно-новому-гра-жданскому-кодексу/

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-30

Як цитувати

Хараїм , І. . . (2018). ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНСТИТУЦІЇ “ІНЖЕНЕР-КОНСУЛЬТАНТ” В БУДІВНИЦТВІ: ДОСВІД РУМУНІЇ, ПОЛЬЩІ ТА УГОРЩИНИ. Публічне урядування, (3 (13), 210-220. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/512