ГЛОБАЛІЗАЦІЯ АРХЕТИПУ НАДМІРНОГО СПОЖИВАННЯ ЯК НОВІТНЄ ДЖЕРЕЛО СОЦІАЛЬНИХ КОНФЛІКТІВ ТА СОЦІАЛЬНОЇ НАПРУЖЕНОСТІ
Ключові слова:
глобалізація, aрхетип надмірного споживання суспільство споживання, консьюмеризм, реклама, соціальний конфлікт, соціальна напруженість, соціологія споживанняАнотація
У статті здійснено аналіз теоретичних інтерпретацій в новітній західній соціології тенденції глобалізації архетипу надмірного споживання як новітнього джерела соціальних конфліктів та соціальної напружено- сті. Аргументовано, що активне застосування в сучасній соціології понять “суспільство споживання” та “консьюмеризм” є відображенням глобаль- ної експансії архетипу надмірного споживання як транскультурної моделі споживання. Констатовано, що сучасні практики надмірного споживання досліджуються в контексті аналізу феномену консьмеризму. Доведено, що консьюмеризм є специфічним стилем життя та новітньою ідеологією уні- версальної цінності моделі надмірного споживання, яка набуває масового поширення через зростаючий маніпулятивний глобальний та регіональний вплив технологій реклами та мас-медіа.
Посилання
Dahl R. A. Democracy and its critics / Robert Dahl. — New Haven and London: Yale univ. press, 1989. — 397 p.
Shapiro I. Political critisism / I. Shapiro. — Bercley: Univ. of California press, 1990. — 338 p.
Tilly Ch. Democracy / Ch. Tilly. — Cambrige (Mass): Cambrige univ. press, 2007. — 248 p.
Bauman Z. Consuming Life / Z. Bauman. — Cambige: Polity press, 2007. — 160 p.
Baudrillard J. The Consumer Society: Mythes and Structures. — London: SAGE, 1998. — 230 p.
Latour B. Reassembling the Social. An Introduction to Actor — Network — Theory / B. Latour. — Oxford: Oxford univ. press, 2005. — 266 p.
Urry J. Sociology beyond societies. Mobilities for the twenty first century / J.Urry. — London; NY.: Routledge. 2000. — 255 p.
Сohen R., Kennedy P. Global Sociology. — 2-nd ed. / R. Сohen, P. Kennedy. — N.Y.: Macmillan, 2007. — 584 p.
McCracken G. D. Cuilture and Consumption / G. D. McCracken. — Bloomington: Indiana univ. press, 1990. — 174 p.
Miles S. Consumerism as a Way of Life / S. Miles. — L.: Sage, 2006. —174 p.
Slater D. Culture and Modernity / D. Slater. — NY: Viley, 1997. — 230 p.
Steans P. Consumerism in World History: The Global Transformations of Desire. — 2nd ed. / P. Steans. — L.: Routledge 2001. — 147 p.
Hilton M. Consumerism in Twentith Century Britain: the searсh for historical movement / M. Hilton. — Cambrige: Cambrige univ. press, 2003. — 382 р.