ОБМЕЖЕННЯ ПРАВА НА ВІЛЬНЕ ПЕРЕСУВАННЯ ГРОМАДЯН ЄС У ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-6(12)-125-131

Ключові слова:

право Європейського Союзу, пандемія, Covid-19, обмеження прав, право на вільне пересування.

Анотація

Епідемія Covid-19 існує на сьогоднішній день практично у всіх країнах світу. У зв’язку із процесами глобалізації та інтеграції кожного дня відбуваються міграції великої кількості осіб як в межах певної держави, так і поза її межами. Мета пересування громадян може бути доволі різною: туризм, виїзд на лікування, навчання, працевлаштування, реєстрація шлюбу, тощо. Проте, поширення інфекційної хвороби Covid-19 запровадило свої корективи у звичайний спосіб життя майже всього населення світу. Передусім це пов’язується із застосування карантинних заходів, що полягають в обмеженні пересування осіб, роботі заходів харчування, кількості осіб, що можуть одночасно перебувати у певному місці, тощо. Всі ці заходи передусім пов’язані із обмеженням прав громадян, які гарантовані конституціями більшості держав. Стаття присвячується дослідженню особливостей обмеження прав громадян ЄС на вільне пересування на території Європейського союзу в період пандемії Covid-19 та механізм застосування обмеження такого права. По-перше, визначаємо коло суб’єктів, що мають право на вільне пересування у межах ЕС: громадяни ЄС, особи, які мають право на постійне проживання в тій чи іншій державі-члені ЄС та утриманці громадян ЄС. По-друге, визначаємо нормативно-правові акти, що регулюють право на вільне пересування. По-третє, аналізуємо підстави для обмеження права на вільне пересування ЄС на підставах захисту публічного порядку, державної безпеки та громадського здоров’я. По-четверте, розглянуто дії органів влади ЄС, щодо обмеження права на вільне пересування та виключне право осіб, яким необхідно перетнути кордон. У висновку надано оцінку діям органів влади ЄС з точки зору доцільності та законності.

Посилання

Маастрихтський договір 1992 р. Електронний доступ: https:// e u r- l ex . e u r o p a . e u / l e g a l - co n t e n t / E N / TXT/?uri=celex%3A11992M%2FTXT.

Договір про заснування Європейської Спільноти, Електронний ре- сурс: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/994_017#Text

Регламент (ЄС) № 562/2006 Європейського Парламенту та Ради від 15 березня 2006 року, що встановлює Кодекс Співтовариства про режим перетину людьми кордонів (Шенгенський кодекс про кордони) // Московська Державна Юридична Академія: [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://eulaw.edu.ru/documents/ legislation/schengen/schengen_code.htm

Справа 7/75 Mr. and Mrs. F. v. Belgian State, 1975, Електронний ресурс:https://eur-lex.europa.eu/legal content/EN/ ri=CELEX%3A61975CJ0007

DIRECTIVE 2004/58/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 29 April 2004 on the right of citizens of the Union and their family members to move and reside freely within the territory of the Member States amending Regulation (EEC) No 1612/68 and repeal ing Directives 64/221/EEC, 68/360/EEC, 72/194/EEC, 73/148/EEC, 75/34/EEC, 75/35/ EEC, 90/364/EEC, 90/365/EEC and 93/96/ EEC Електронний ресурс: https://eur-lex. europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ: L:2004:229:0035:0048:en:PDF

Rapid risk assessment: Coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic: increased transmission in the EU/EEA and the UK – seventh update Електронний ресурс: https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/ files/documents/RRA-seventh-update-Outbreak- of-coronavirus-disease-COVID-19.pdf

The website of European Council Council of the European Union. Електронний ресурс: https://www. consilium.europa.eu/en/press/press-rel e a s e s / 2 0 2 0 / 1 0 / 1 3 / c o v i d - 1 9 - c o u n - cil-adopts-a-recommendation-to-coordinate measures-affecting-freemovement/?utm_ source=dsmsauto&utm_medium=email& utm_campaign=COVID19%3a+Council+- adopts+a+recommendation+to+coordinate+ measures+affecting+free+movement

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-12

Як цитувати

Іванченко, Е. І. (2020). ОБМЕЖЕННЯ ПРАВА НА ВІЛЬНЕ ПЕРЕСУВАННЯ ГРОМАДЯН ЄС У ПЕРІОД ПАНДЕМІЇ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (6(12), 125-131. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-6(12)-125-131