КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПУБЛІЧНО-ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-3(9)-282-297Ключові слова:
концептуальні засади, поняття, проекти, професійна освіта, публічно-приватне партнерство.Анотація
Встановлено, що у розвитку професійної освіти набувають важливого значення ринкові принципи, згідно з якими передбачається зниження рівня державного фінансування професійної освіти, розширення можливостей для приватизації закладів професійної освіти, децентралізація управління системою професійної освіти тощо. Доведено, що механізм публічно-приватного партнерства передбачає включення третього суб’єкта даних відносин, а саме публічний сектор з його потенціалом економічного регулювання та захисту публічних інтересів. Таким чином, використання публічно-приватного партнерства дозволяє уряду країни, з одного боку, вирішувати нагальні проблеми з фінансуванням інфраструктурних об’єктів і соціальних програм, з іншого, – дає можливість приватному бізнесу вкладати гроші і отримувати потрібний йому прибуток. Обгрунтовано, що конкурентоспроможну економіку можуть створити тільки професійні, кваліфіковані кадри, які не лише мають якісну первинну підготовку, але й постійно вдосконалюють свою професійну кваліфікацію та здібності за допомогою механізмів перенавчання, підвищення кваліфікацій працівників протягом життя (в середньому за період трудового життя людина змінює до 7-ми професій). Визначено, що концептуальні засади публічно-приватного партнерства в системі професійної освіти полягають, перш за все, у застосуванні системного підходу до педагогічного проектування структури і змісту професійної підготовки. Наступним концептуальним положенням є орієнтація на справжню відкритість системи публічно-приватного партнерства закладів професійної освіти з підприємствами. Концептуальним положенням є і забезпечення інноваційного характеру професійної освіти в межах публічно-приватного партнерства з підприємствами, а також програмно-цільове забезпечення умов для здійснення взаємозв’язків професійної підготовки здобувачів освіти закладу професійної освіти з виробничими підрозділами підприємств в системі публічно-приватного партнерства.
Посилання
The EESC conference in Zagreb: tackling demographic issues will be crucial for the EU’s survival. European Economicand Social Committee. 15/11/2019. URL: https:// www.eesc.europa.eu/en/news-media/pressreleases/ eesc-conference-zagreb-tacklingdemographic- issues-will-be-crucial-eussurvival (Дата звернення 14.04.2020).
Europe 2020: A strategy for smart, sustainable and inclusive growth. Communication from the Commission. – Brussels, 3.3.2020. URL: http://ec.europa. e u / e u 2 0 2 0 / p d f / C 0 M P L E T % 2 0 E N % 2 0 B A R R 0 S 0 % 2 0 % 2 0 % 2 0 0 0 7 % 2 0 - % 2 0 Europe%202020%20-%20EN%20version.pdf (Дата звернення 08.04.2020).
Стратегія сталого розвитку «Україна – 2020». URL:
Ломакина Т.Ю. Современный принцип непрерывного образования. М. : Наука, 2006. 221 с.
Кудашов В.І. Альтернативні державній професійній освіті : можливості і перспективи. Професійна освіта в сучасному світі. 2012. № 4. С. 24-32.
Радкевич В.О. Принципи модерніза- ції професійно-технічної освіти. Пробле- ми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. пр.. Уманського державного педагогічного ун-ту ім. Павла Тичини. Умань: ПП Жов- тий, 2011. Вип. 3. С. 331-337.
Закон України «Про державно-при- ватне партнерство» від 1 липня 2010 року № 2404-VI зі змінами. Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, № 40, ст.524.
Романенко Є.О. Чаплай І.В. СУТ- НІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ СИСТЕМИ МАР- КЕТИНГУ ПОСЛУГ У МЕХАНІЗМАХ ДЕР- ЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ/ Є. О. Романенко, І. В. Чаплай //Актуальні проблеми економі- ки. – 2016. – №12(186) 2016 – С. 81-89.